Praga S5T-1

 
První sériová verze nesla tovární označení Praga S5T (v pozdější literatuře je pro přehlednost označována jako Praga S5T-1). Z vozu Praga V3S byl převzat nezměněný motor T 912-1 o výkonu 72 kW (98 k), spojka a hlavní převodovka. Za hlavní převodovku byla umístěna přídavná dvoustupňová elektropneumaticky řazená převodovka. Praga S5T-1 dostala pouze jednu zadní (hnací) nápravu sdvojmontáží. Kolové redukce byly nahrazeny dvojnásobným převodem v rozvodovce, u přední nápravy byl zrušen její pohon a byla celkově zjednodušena. Těmito úpravami se podařilo značně snížit hmotnost a spotřebu paliva oproti typu Praga V3S. Rám vozu Praga S5T-1 byl podobně jako u Praga V3S pružný žebřinový, avšak s jinými rozměry a uspořádáním. Také řízení bylo oproti Praga V3S upraveno. Kabina převzatá z Praga V3S byla opatřena lepší protihlukovou izolací, naopak bylo zrušeno vyklápění čelních oken a kruhový poklop na střeše. Kabina byla na rámu usazena pomocí tříbodového uložení. Vůz dostal novou kapotu a masku větších rozměrů, s ozdobnou lištou se štítkem Praga S5T-1 uprostřed. Pod předním nárazníkem se nacházel mlhový světlomet. Produkce této základní verze Praga S5T-1 skončila v roce 1962.